Norstati uuringu järgi peavad Eesti inimesed kõige kuulsamaks sotsiaalmeedia staare. Täna kell 21:30 on ESSE stuudios saatejuht Eeva Essega kuulsuse teemadel vestlemas Kroonika peatoimetaja Ingrid Veidenberg, youtuber Hensugusta, laulja Synne Valtri ja tõsielustaar Rannamaja-Helena.

 

Kroonika peatoimetaja Ingrid Veidenberg leiab, et tänapäeval on sotsiaalmeedia võimaluste tõttu oluliselt lihtsam kuulsaks saada kui 25 aastat tagasi. “Kui Kroonika alustas, ei olnud sotsiaalmeediat. Kui sa pääsesid Kroonika esikaanele, olidki kuulus. Kasvõi 15 minutiks. Aga täna, tõmba ennast paljaks, tee Instagramis ilusad pildid ja 15000 jälgijat hakkab sind jälgima. Väga lihtne!”

Youtuber Henri Karpov alias Hensugusta on just üks neid sotsiaalmeedia tähti, kelle kuulsus ei olnud planeeritud vaid pigem juhuslik: “Ma ei teinud sihilikult seda, et tahaks tähelepanu saada. Leidsin loomingulise väljundi, leidsin inimesed, kes kuulasid, kes naersid minu naljade üle ja mingil hetkel sai see väga suure hoo sisse ja nii see läks, üle viie aasta juba.”

Laulja Synne Valtri, kes on tõusnud edukalt kuulsusetaevasse juba veidi küpsemas eas ning ennast ise üles töödanuna: “Lihtne ei ole alustada täiesti nullist ilma kõrvalise abita. Kindlasti on vaja enesekindlust, mõnusat vürtsikat jonni ja töökust”.

On ka 15-minuti kuulsusi, kes tekivad pigem tõsielusarjadest televisioonis. Rannamaja-Helena ehk Helena Klaar möönab, et meedial on võime jätta sinust teistsugune mulje. “Ma ei tahtnud, et see maine selliseks läheb, aga see võibolla tegi minust tugevama inimese.” Noor naine pigem ei loe enda kohta käivad artikleid, sest need on enamasti negatiivsed. “Ma tahtsin alguses valetada endale, et need ei mõjuta mind, aga tegelikult ikka mõjutavad”.

Saates astub üles seni tundmatu Ronda, kelle eluunistus on saada kuulsaks, aga kuulsaks vaid kuulsuse enda pärast, sest laulda ta ei oska ning muid erilisi andeid ei evi.

Veidenberg: “Kuulsuseiha on puhas edevus kui selle taga ei ole annet, mida on võimatu kinni hoida.”

 

ESSE saate tarbeks Norstati poolt läbi viidud uuringust selgub, et suisa 28% küsitletutest peab kõige kuulsamateks sotsiaalmeediastaare. Sama suur protsent inimesi pidas kõige kuulsamaks poliitikuid, ent tuleb arvestada, et küsitlus viidi läbi vahetult enne valimisi, kus poliitikud olid kõige rohkem pildis nii televiisoris, raadios, ajalehtedes, sotsiaalmeedias kui ka poes kingitusi jagades ning valija koduukse taga.  

Sotsiaalmeediastaaridest ja poliitikutest vähemkuulsaks peeti näitlejaid ja lauljaid (20%) ning meediast tuntud inimesi (11%). 

Üllatavalt vähekuulsaks peeti sportlasi. Vaid 7% küsitletutest pidas sportlasi kõige kuulsamateks.

Koroonapandeemia on toonud meediapilti ka uut sorti kuulsused, nimelt 6% küsitletutest pidas kõige kuulsamateks hoopis teadlasi ja arste. 

Kuulsuse ahvatlusest ja pahupoolest Kanal 2 saates ESSE juba täna õhtul kell 21:30.