Punane sekund

„Punase sekundi” traagilised tõestisündinud liiklusõnnetused näitavad, et sündmuste ahel, mis viib liikluses tervise või elu kaotuseni, on katkestatav. Saatejuht Madis Kimmel katsetab oma nahal, miks ja kuidas ohtlikud olukorrad tekivad.   

  • PäritolumaaEesti
  • Valmimisaasta2019
Saade on järelvaadatav 14 päeva
Saade on nähtavvaid Eestis
H1:E3
Kihutamine maanteel
Kiusatus pedaali vajutada tekib eriti tuttaval ja tühjal teel. Kuid nagu tõestavad selle saate juhtumid, võib alati teele tekkida ootamatu takistus ning kontroll auto üle kaduda. Tagajärjed on pöördumatud. Saatejuht Madis Kimmel saab ise kogeda, kui ebameeldiv on juhitavuse kaotus ja ootamatule takistusele otsasõitmine.
Duo 5
H1:E4
Autojuhi terviseseisund
Kas läheksite autorooli, kui teil oleks haigus, mille tõttu võite ootamatult teadvuse kaotada? Terviseseisundile vaadatakse tihti läbi sõrmede, kuni käes on õnnetus, milles keegi viga saab või hukkub. Kas kontroll juhtide terviseseisundi üle peaks olema karmim?
Duo 5
H1:E5
Roolijoodikud
Aastas tabab politsei ligi 7000 joobes roolikeerajat. Kuidas hoida alkohol ja autojuhtimine lahus? Saatejuht Madis Kimmel osaleb politsei puhumisaktsioonil ning räägib naisega, kes korduvalt purjuspäi sõitis, kuni juhtus õnnetus.
Duo 5
H1:E6
Jalgrattaga linnas
Aina rohkem sõidavad inimesed rattaga aasta läbi, olenemata ilmast. Saatejuht Madis Kimmel on üks sellistest entusiastidest. Koos teise igapäevasõitjaga läbivad nad linna tipptunnil. Aga kuidas linnaliikluses autodega kõrvuti ohutult hakkama saada? Kus on jalgratturi koht, kas kõnniteel või sõiduteel? Kuidas mõista üksteise märguandeid?
Duo 5
H1:E7
Kutselised juhid
Kutselised juhid on suure ajasurve all ja seetõttu tehakse mõnikord mööndusi turvalisuses või sõidustiilis. Kui mitu tonni kaaluv koorem lahti pääseb, on õnnetuse tagajärjed rasked. Autojuhid kiruvad tihti rekkajuhtide sõidustiili, aga millised on viimaste soovitused autojuhtidele?
Duo 5
H1:E8
Jalakäijana linnas
Mõned aastad tagasi toimus ränk õnnetus, kus pööret sooritava veoki alla jäi teed ületav koolipoiss. Igal aastal jääb inimesi ka tagurdavate sõidukite alla. "Punane sekund" küsib, miks autojuhid jalakäijaid ei märka? Kas üksteise kavatsusi ei osata ette näha?
Duo 5
H1:E9
Sõiduki tehnoseisukord
Seekordsed juhtumid näitavad, kui kurva õnnetuseni võib viia auto halb tehnoseisukord. Saatejuht Madis Kimmel veedab päeva garaažis, kus keeratakse lahti katseauto polte ja mutreid, et ta saaks omal nahal tunda, kas on hea ja turvaline sõita, kui kaovad pidamine ja pidurid.
Duo 5
H1:E10
Mopeed pole liikluses justkui ei lind ega loom ja ohutu sõiduki ja sõidutrajektoori valimine võib olla paras pähkel. Paneme end mopeedijuhi rolli ja kutsume ka kõiki vaatajaid kaasa reisima, et sel kevadel olla põrisevateks kevadekuulutajateks valmis.
Duo 5
H2:E1
Elupäästjad rehvid
Kas rehvid on ohtlikus liiklusolukorras elupäästjaks või altvedajaks, sõltub nende seisukorrast. On inimlik loota, et midagi halba ei juhtu, kuid siin tuleb mängu halastamatu füüsika. “Punane sekund” aitab rehvid üle vaadata.
Duo 5
H2:E2
Keerulised teeolud
Mis juhtub, kui tiheda liiklusega maanteel saavad kokku lumesahk ja rekkad? Mis juhtub, kui sõita talvisel teel samamoodi nagu suvel? Eesti talveilm on heitlik - on õige aeg meelde tuletada, kuidas muutuvates oludes ohutult liigelda.
Duo 5
H2:E3
Nähtavus pimeda ajal
Lõviosa informatsioonist saab autojuht nägemismeele kaudu, kuid pimeda ajal on meie ees olev infoväli ahtake. Millist rolli mängivad liiklusohutuses autotuled ja jalakäija nähtavus? Saatesarjas “Punane sekund” käsitletakse traagilisi juhtumeid, mis tuletavad meelde pimeda aja ohtusid.
Duo 5
H2:E4
Vanus on number
Koolitusprogramm “Väärikas mootorsõidukijuht“ toob kokku autojuhid, kel turjal parasjagu aastaid, aga ka kogemusi. Koolitaja ütleb, et vanus on number, mille inimene kirjutab ise. Kuid millal oleks aeg autojuhtimisest loobuda? Meie rahvastik vananeb ja kümne aasta pärast on ligi veerand kõikidest autojuhtidest vanemaealised.
Duo 5
H2:E5
Ühistransport
Ühistranspordis usaldame end suure sõiduki juhi hoolde ja liiklusõnnetuse ärahoidmine pole reisija võimuses. Õnnetuse või äkkpidurduse tõttu võib reisija saada aga raskeid vigastusi või isegi hukkuda. Mida saame ise ära teha, et ühistranspordi kasutamine oleks turvaline ja mõnus?
Duo 5